Svjesnost je trend u poslovnom svijetu, ali to ne znači da mu je svaki menadžer privržen. Najveća prepreka promjeni korporativne kulture je što lideri ne vide vrijednost takvih programa. Znam o ovom izazovu iz prve ruke zato što smo nedavno u SAP uveli novi program globalne svjesnosti.

Pa, kako smo uspjeli postići njegovo funkcioniranje? Vodeći se činjenicama počeli smo provoditi program korak po korak, ali oprezno kako bi postigli privrženost. Čak i ako je vaša tvrtka kao i moja, a kultura ostaje na konzervativnoj strani, poduzimajući ove korake, uvidjet ćete da je program svjesnosti dostižan:

Korak 1: Prepoznajte lidera koji vjeruje u program i koji ga može „prodati“ korporativnom timu i angažirati zaposlenike.

U SAP-u, jedan od mojih kolega, Peter Bostelmann, polazio je program Search Inside Yourself (SIY) koji je bio ponuđen u Google-u. Bio je toliko oduševljen da je odlučio donijeti SIY u SAP. Priznajem, kad mi je prišao isprva sam oklijevao. Nisam vidio nikakav poslovni učinak, koji zahtijevam za svaki program u SAP-u te nisam čuo da drugi rukovoditelji uopće pričaju o tome.

No, naši zaposlenici jesu i to je učinilo program vrijednim razmatranja. Nazvali su ga programom koji mijenja život, inspirirajući ih da budu sretniji i produktivniji. Dao sam Bostelmannu zeleno svjetlo za uvođenje programa u naše urede širom svijeta te smo mu dali novu titulu – Direktor programa svjesnosti.

Korak 2: Educiranje korporativnog vodstva o tome kako će svjesnost pomoći u zadržavanju kvalitetnih zaposlenika i uspostavljanju radnih mjesta na kojima bi mogli napredovati.

Pametna poduzeća neće ulagati u nešto što ne funkcionira pa programi svjesnosti moraju dokazati svoju vrijednost. Pokret je relativno nov, ali nedavna istraživanja daju obećavajuće rezultate.

Jedna studija koja je uključivala 102 restorana pokazala je da su izvedbe i angažman bolji nakon programa svjesnosti. Druga studija pratila je 89 zaposlenika Dow-a u Midlandu u državi, Michigan. Nakon sedam tjedana programa svjesnosti pokazalo se da su svi sudionici imali zdravije prehrambene navike kako bi smanjili preopterećenje na poslu.

Naravno, svaki program može otići u krivom smjeru ako niste oprezni u njegovoj primjeni. Jednostavnim dodavanjem riječi „svjesnost“, neće pridobiti sve konzervativne poslovne tipove. Nisu samo menadžeri oni koje mora pridobiti – program neće uspjeti ako zaposlenici nisu angažirani.

Menadžeri ne mogu prisiliti svoje zaposlenike na meditaciju, ističe jedan trener.  Također, postajući toliko zen da u suštini zaustavljate vodstvo –  ne služi nikome.

Korak 3: Testiranje i dijeljenje istraživanja koje prikazuje kako ovaj program može poboljšati učinak zaposlenika i zadovoljstvo u vašem poduzeću.

Znali smo da ćemo najbolje uvjeriti izvršni tim da program svjesnosti može raditi u cijeloj tvrtki pokazivanjem učinkovitosti na vlastitim zaposlenicima. Tako smo pokušali s nekoliko malih oglednih skupina –  rezultati su nevjerojatni.

180 ljudi u pilot-programu u Njemačkoj ocijenilo je program s 6, 65 od 7 što je veliki uspjeh. Stres zaposlenika smanjen je za 10 %, blagostanje i agilnost (koja je od kritične važnosti za svaku tehnološku tvrtku, a posebno važno za lidera u Cloudu) povećani su za oko 10 % i to samo četiri tjedna nakon programa. Sada imamo popis čekanja s 900 poduzeća, a poslali smo Bostelmanna nekima od naših klijenata, uključujući i Daimler Chrysler. To je veliko dostignuće.

Korak 4: Kreirajte promišljen i potpuno siguran program koji se može prilagoditi vašim specifičnim potrebama u poduzeću.

Postoje načini za stvaranje programa svjesnosti koji privlači mase vašem poduzeću i savršeno funkcionira. Menadžeri u Google-u kreirali su SIY program kako bi angažirali zaposlenike te ih potaknuli da budu svjesniji. Sad postoji praksa korporativnog treninga i knjiga koju začetnici šalju poduzećima.

SIY u središte stavlja:

  • Svijest o sebi: Ostati uravnotežen unutar sebe, usmjeravajući vlastitu pozornost i učenje na kreiranje vizije za kvalitetnije vođenje.
  • Samoupravljanje: Biti u trenutku, suočiti se s negativnim izazovima i postupati ispravno u stresnim situacijama.
  • Komunikacija: Učenje suosjećajnosti i pozitivnosti kako bi se izbjeglo uništavanje odnosa i razumijevanje vrste signala koji se šalju prilikom vođenja.

Stručnjak za svjesnost, nekadašnji konzultant u Google-u rekao je da se u početku nitko nije prijavio za program svjesnosti i reduciranja stresa. Međutim, kad je izmijenio opis u usredotočenost na interakciju i emocionalnu inteligenciju odjednom je imao 140 zainteresiranih. Tako kreiran opis napravio je potpunu razliku.

U SAP-u svjesnost ne postoji u vakuumu – to je dio naše veće predanosti razmatrajući i financijske i nefinancijske komponente ROI-a (Return Of Investment). Zasad izgleda kao da smo pronašli pristup koji funkcionira za nas, a možda i za Vaše poslovanje jednako tako.

Jeste li pokušali s programom svjesnosti u Vašem poduzeću? Ostavite komentar i podijelite ono što radite i što bi ostali trebali uzeti u obzir pri primjeni u njihovu organizaciju.

Pratite Jenny Dearborn na Twitteru: www.twitter.com/DearbornJenny

Jenny Dearborn
Chief Learning Officer and Senior Vice President at SAP