Rođeni između 1980. i 2000. godine, tzv. Milenijska generacija znana i kao Generacija Y posljednja je generacija koja će doživjeti svjetsku transformaciju s analognog na digitalno. Njihove mladenačke oči svjedočile su, također, uvođenju suradničkog gospodarstva. Znači li to da se Milenijska generacija razlikuje od ostalih? Nedavna istraživanja iz Oxford Economics ukazuju da gotovo i nema razlike.

Iako pripadnici Milenijske generacije možda i nisu toliko različiti od drugih ljudi, tempo promjene koji reprezentiraju vrlo je značajan i pokazuje da će oni uskoro biti dominantna generacija u radnoj snazi. Iznosimo osam savjeta koji će Vam pomoći olakšati tranziciju.

1. Usredotočenost na životne faze, a ne generaciju

Pristup skupini samo određene dobi može biti vrlo pogrešan. U konačnici je to ponašanje i razmišljanje kako generacija odlučuje što ste. Ne računaju se godine, nego kilometraža. Sve smo stariji, živimo duže i tako radimo više. Istraživanje Oxford Economics-a pokazuje da, što smo stariji, više cijenimo ravnotežu između posla i života što znači izbor – kako i gdje ćemo raditi. Nudeći ovu prilagodljivost radne snage, imamo razlikovnu prednost pomoću koje lakše možemo privući i zadržati talente.

Milenijska generacija u potrazi za vanjskim prilikama
Postotak zaposlenika koji će tražiti posao u drugoj organizaciji u sljedećoj godini (prema generacijama).

CEB

2. Radna snaga treba odražavati bazu korisnika

Danas imamo pet generacija u radnoj snazi. Kako inoviramo brže, brže se mijenjamo i tako se na radnom mjestu susrećemo s ljudima različite dobi. Izazov je imati radnu snagu koja odražava vašu korisničku bazu. Na taj ćete način bolje razumjeti stvarne potrebe svojih kupaca. Ako su Vaši klijenti pripadnici Milenijske generacije koja putuje koristeći se Uber-om  i spava u AirBnB-u, zašto onda imati direktora koji voli kupovati papirne karte?

Kako to možete postići? Radeći Strategic Workforce Planning, odnosno strateško planiranje radne snage gledajući njezin sastav danas i u budućnosti.

3. Zaigranost i natjecanja

Milenijski zaposlenici u vlasništvu su PlayStation-a 1, 2, 3, a sada i 4. Njihov se Pac-man pretvorio u GTA5 (Grand Theft Auto 5 je najuspješnija igra koja zaradi više od 1 milijarde američkih dolara u tri dana).Vjerujte mi, zaigranost je odlična! Ova generacija voli se uspoređivati s vršnjacima. Kako to možete iskoristiti u praksi?

  • Kreiranjem izazova i nagrada. Dajte zaposlenicima da se natječu za bedževe i bodove gledanjem videa, igranjem kvizova ili dodavanjem sadržaja na internet kako bi ispunili uvjete za nagrade ili dobili vrijeme za rad na inovativnim idejama.
  • Javna nagrađivanja (jer pripadnici Milenijske generacije žele vidjeti svoje izvedbe u odnosu na druge).
  • Pružite trenutnu povratnu informaciju i usporedbu (zato što pripadnici Milenijske generacije vole neposredne povratne informacije).

Zaigranost nije vezana samo za Milenijsku generaciju. Vjerujem da se mehanika izazova i nagrada pojavljuje u svakoj generaciji. Samo, ova je odrasla s igrama što ih s tim mehanizmima više povezuje. Uvođenje više igara i natjecanja povećat će učinkovitost.

4. Koristite najnovije i najbolje tehnologije

Milenijska generacija vidjela je kako se svijet transformira s analognog na digitalno. Oni su prva generacija digitalnih urođenika, a njihova sklonost tehnici pomaže oblikovati njihovu potrošnju. Tom se sklonošću koriste za brz pristup uspoređivanju cijena, informacija o proizvodu i recenzija. Trenutni pristup informacijama je norma.

5. Više iskustava

Neki ljudi misle da pripadnici Milenijske generacije vole skakati s posla na posao, brzo mijenjati pozicije. Pogledajte izbliza: oni idu s iskustva na iskustvo. Pročitajte više o tome.  Zato je važno pogledati mape karijera unutar tvrtke. Ako imate veliku organizaciju onda pretvorite tu veličinu u prednost s bogatim karijernim mogućnostima. Vaši planovi uspjeha trebali bi poticati i vertikalne i horizontalne razine te bi kultura trebala zapljeskati horizontalnim potezima. Srušite zidove koji sprječavaju ljude u dijeljenju talenta. Također, pratite vaše ključne talente! Morate ponuditi raznolikost iskustava. Ako vi nećete onda je skakanje s posla na posao jedina preostala mogućnost.

6. Prilagodite učenje i razvoj različitim generacijama

Promjena se događa svima nama, svakoj generaciji. Ne samo Milenijskoj. Povećanost promjene znači više razvojnih potreba. Različite generacije trebaju različite pristupe učenju. Višezadaćno usmjerena Milenijska generacija može manje držati pažnju na nečemu i žudi za učenjem ‘dio po dio’, dok pripadnici Baby boom generacije vole čitati knjige. Bilo kako bilo, svaka generacija treba držati korak s trendovima kako bi ostala relevantna na radnom mjestu stoga organizacije moraju pažljivo razmišljati o potrebama učenja i razvoja za različite generacije.

7. Platite za meritokraciju

Plaćanje staža je zastarjelo, osim ako plaćate prema senioritetu zbog više iskustva i više dodane vrijednosti.

8. Gledajte prema iGeneraciji

Jaz između iGeneracije (Generacija Z) i Milenijske generacije je veći nego bilo koji drugi koji smo vidjeli. Dok Milenijska generacija doživljava razliku između analognog i digitalnog svijeta uključujući tranziciju iz jedne u drugu, iGeneracija (ili generacija pognutih glava) neće. Oni znaju samo za digitalno. Oni će pokušati ukrasti svaku grafiku koju vide. Oni neće pamtiti sve što možete naći na Google-u, a neki od njih neće biti ni sposobni koristiti olovku!

Milenijska generacija živi i diše kroz promjenu u našem društvu. Sa analognog na digitalno; od lokalnog do globalnog; uvođenje suradničkog gospodarstva; posvećeni wellness-u i dužem življenju. Oni utjelovljuju našu ljudsku evoluciju i pokretačka su snaga našeg gospodarstva. Nakon toga slijedi iGeneracija koja će preuzeti ‘palicu’ i – zajedno s tehnologijom –redefinirati naš način života još drastičnije. Možemo se samo diviti ljepoti raznolikosti, prigrliti sve prednosti u našim životima te se pripremiti.

Ova priča objavljena je, također, u SAP Business Trends-u.

Patrick Willer
Workforce Innovation, SAP.