Dvorana hotela Westin bila je zamalo premala za skoro stotinjak okupljenih HR profesionalaca koji su se u petak 4.12. okupili na SAP HR Agendi. Iako je susret planiran za 60-ak sudionika izgleda da je pripremljeni program bio pravi mamac za HR publiku.

Na početku druženja Sonja Popović direktorica SAP-a d.o.o. pozdravila je skoro stotinjak sudionika i naglasila kao je funkcija HR-a je doživjela velike promjene i od nekadašnjeg ‘back office’ podrške postala vrlo vrijedan partner organizaciji. To pritom donosi velike izazove poput velike razlike u generacijama zaposlenika koje treba uskladiti i zato, Popović ističe, njihovu kolaboraciju treba podignuti na novu razinu, uskladiti odjele te pratiti rad i uspjehe zaposlenike. U tome im pomaže razmjena znanja na susretima poput ovoga.
Nakon provokativnog i vrlo zanimljivog predavanja Ivice Vrančića, Chartered FCIPD-a, sudionici u imali prilike poslušati tri zanimljiva iskustva implementacije SAP-ove SuccessFactor aplikacije.

Zašto su se odlučili na implementaciju aplikacije u INA grupi ispričali su Vjekoslav Golubović, Compensation and HR Operations Department direktor i Nives Raič, Compensation and Benefits Expert koordinatorica iz INE.
Ono što je njima bilo ključno je potreba za primjenom kvalitetnog upravljanja radnim učinkom s obzirom da je INA u procesu promjena. Za promjenu su vrlo bitni ljudi, a upravljanje radnim učinkom pomaže im da identificiraju svrhu biznisa i čime ljudi doprinose konačnom cilju organizacije. Pritom Golubović kaže da je INA vrlo kompleksna organizacije i ta kompleksnost se prelijeva na tu funkciju. Kako bi to dodatno naglasio rekao je da se INA Grupa sastoji od 40 operativnih kompanija u 18 zemalja.

Uz pomoć SuccessFactor alata dobili su mogućnost identifikacije najboljih ljudi i vrijednosti zatim da zadrže i nagrade najbolje te omoguće nasljeđivanje i razvoj karijere u organizaciji. Golubović kaže da im je bilo važno što je aplikacija dostupna 24/7, 365 dana zbog čega je mogu koristiti cijele godine, a ne samo jednom godišnje.
Njegova kolegica Nives Raič nastavila je o razlozima implementacije aplikacije. ‘Mi smo prepoznali da moramo približiti upravljanje radnim učinkom menadžerima kako bi oni bili uspješniji u upravljanju zaposlenicima. SuccessFactors nam je pomogao u tome.’
Mogućnosti aplikacije koriste zaposlenicima, menadžmentu koji je odgovoran za upravljanje radnim učinkom te odjelu Ljudskih resursa koji prati što je sve provedeno. Upravo je stoga, prema njezinim riječima najbitnija stavka aplikacije da na jednom mjestu imaju sve što im pomaže za upravljanje učinkom i to 365 dana. Osim toga bitno su smanjili papirologiju.
Raič je ukratko objasnila funkcije aplikacije te na koji način je INA koristila aplikaciju. U zaključku navodi da je bilo je puno izazova, ali u konačnici su vrlo kvalitetno unaprijedili sustav i pomogli menadžerima u INI da budu odgovorni za zaposlenike kojima upravljaju.

Imati HR najbolje prakse, nije dovoljno ako nemate dobro IT podršku. SuccessFactors je poput Formule; najvažnije je da znate kako je voziti.’ – završava prezentaciju Raič.

Nakon njih prezentaciju je održao Željko Antolić koji nakon 20 godina rada u R&D-uju tvrtke Ericsson Nikola Tesla, zadnjih 5 godina radi u odjelu Ljudskih resursa. U Ericssonu je bilo bitno strategiju tvrtke ‘spustiti’ na individualne ciljeve zaposlenika. Problem nastaje, ističe Antolić, kada brojke morate pretočiti u osobne ciljeve i postaviti da njihovo ostvarenje doprinese ukupnom cilju korporacije. Na početku je to bila hrpa rascijepanih procesa, papira, excell i word dokumenta, a gomila podataka bila je čuvana na manje organiziran način. Stoga su odlučili 2012. početi s implementacijom rješenja za integrirano upravljanje talentima, a kao pomoć su koristili Success Factor. Sada im je taj proces puno kvalitetniji, a pravi talenti ne prolaze neopaženo.
Iskustvo i vrijednost implementacije aplikacije SuccessFactor u manjoj kompaniji ispričala je Hana Naoulo Bego, direktorica ljudskih potencijala u tvrtki Sedam IT. Prema njezinim riječima alat je izuzetno dobar jer daje jedinstven pogled na organizaciju. Međutim pritom naglašava da je potrebno obratiti pažnju na samu implementaciju. Neki od izazova su bili razumijevanje važnosti procesa upravljanja učinkom te kako je ono povezano sa svakodnevnim radom svakog zaposlenika. ‘Bilo je vrlo važno kako postaviti ciljeve koje zaposlenik želi ostvariti. Zatim jasno definirati rokove i discipline kojih se zaposlenici trebaju pridržavati, a to je vezano uz pitanje zašto je nešto potrebno učiniti. – ispričala je Naoulo Bego i navela da su rezultati implementacije ubrzani porast broja zaposlenika koji uključuje plan uvođenja u posao i definiranje ciljeva. ‘Uspjeli smo povezati ciljeve zaposlenike i ciljeve kompanije’, nastavlja i navodi da je menadžment morao biti uključen u postavljenja ciljeva za svakog zaposlenika. Iako je iskustvo bilo izazovno i trajalo, na kraju su uspjeli. Smanjili su administraciju i ‘ubili excellice’ što im je omogućilo da jednim klikom dobiju izvještaje koji su im važni zaključuje Naoulo Bego.

Željko Krizmanić
EVENTA01