U poslovnom okruženju često možemo čuti: „Zaposlenici su naša najveća vrijednost.” No odražavaju li politike i ponašanja tvrtke tu mantru?

SAP izgleda kao da radi sve što može kako bi pokazao zaposlenicima da su cijenjeni. „Porast darovitosti bio je u fokusu SAP-a, a nedavno ta se praksa proširila i izvan gornjeg ustroja zaposlenika na cijelu organizaciju”, kaže Brigette MyInnis-Day, izvršna potpredsjednica ljudskih resursa, koja se nedavno pojavila u studiju ASUGNewsa.  Jedan primjer su stipendiranja koja omogućavaju zaposlenicima da budu odsutni sa svoje pozicije od tri do šest mjeseci kako bi radili na nekoj drugoj poziciji u tvrtki i stekli nove vještine. „[Programi poput stipendiranja zaposlenika] nešto su što stvara odanost, ali i zadržava zaposlenike u tvrtki”, kaže McInnis-Day.

Kao menadžerica upravljanja ljudskim kapitalom SAP-a i Hypercisiona, partnera na području SuccessFactorsa, Sharon Cook radi s mnogim klijentima i kaže da je njima izgradnja odanosti zaposlenika od velike važnosti. „Čak i manje organizacije, koje možda nemaju resurse SAP-a, pronalaze kreativne načine za poboljšanje odanosti – treninzima koji su specijalizirani za izravan rast karijere pojedinca”, objašnjava Cook.

A što vi radite?

Nejasne poslovne uloge, udružene s nedostatkom jasne komunikacije o tome tko što radi u tvrtki, mogu ozbiljno naštetiti učinkovitosti i zadržavanju zaposlenika.
No prednosti odanosti zaposlenika šire se izvan zadržavanja i kvalitete rada. Sretniji zaposlenici bolji su za tvrtku u društvenome smislu. Ako na događanjima ili društvenim mrežama iznose visoko mišljenje o svojim poslovima, ta tvrtka postat će privlačnija potencijalnim zaposlenicima, kaže Cook. McInnis-Day slaže se da je važna transparentnost, posebice kada je u pitanju planiranje sukcesije. Zaposlenici bi trebali imati ideju o tome koje su njihove prilike za napredovanje. Također, trebali bi znati jesu li za napredovanje ili nisu. „Važno je da ljudi znaju što mislite o njima – to je snažna poruka”, nastavlja McInnis-Day.

Pokažite ljubav

Važna je komunikacija u „četiri oka” između menadžera i njihovih zaposlenika, dodaje McInnis-Day.
„Pokažite ljubav”, nastavlja ona. „Znati da netko brine o meni na poslu, da sam dio zajednice i imam prijatelja na poslu – to će obično biti razlozi zašto ljudi ostaju u tvrtki.”
Sherryanne Meyer, zastupnica zajednice ASUG HR zaključuje da povratna informacija ne mora dolaziti samo od menadžera jer korisno je imati kolege koje jedni drugima priznaju doprinose.
„Također, nastojim to stalno raditi s kolegama i istaknuti dobre stvari koje su učinili”, kaže Meyer, „To pomaže.”
Saznajte više o raspravi o odanosti zaposlenika u videu:

Craig Powers