„Uh! Ponovno je došlo vrijeme revizije uspješnosti rada zaposlenika? To je takva muka!”

„Kakav gubitak vremena. Uopće ne znam zašto se to i dalje provodi.”

Kada imate loše osmišljen proces revizije uspješnosti, kao i same izvedbe, ovo je često reakcija koju možete očekivati od svojih zaposlenika. Takva revizija uspješnosti može im stvoriti osjećaj razočaranosti, ljutnje, demotiviranosti i zbunjenosti, što čini više zla nego dobra za učinkovitost i moral zaposlenika. Ako je ta revizija toliko loše provedena i svi ju mrze, zašto bi vaše poduzeće trebalo ulagati novac i vrijeme u provedbu ili poboljšanje tog istog procesa?

Kada se ispravno provodi, revizija uspješnosti pomaže vašem poduzeću:

1. Zainteresirati zaposlenike

Revizija uspješnosti pomaže zaposlenicima da vide i razumiju kako njihovi individualni ciljevi izravno podržavaju cjelokupnu strategiju poduzeća. Ova veza ili „potpuna slika” daje zaposlenicima osjećaj svrhe i značenja svakodnevna rada kojim postižu predanost, učinkovitost i izvedbu kakvi su potrebni za rast vašeg poslovanja.

2. Poticati razvoj

Revizije uspješnosti pružaju zaposlenicima priliku da razgovaraju s menadžerima o svojim prednostima i područjima koja mogu poboljšati te da identificiraju mogućnosti za učenje i prilike za rast i razvoj kako bi postizali bolje rezultate. Istraživanja su pokazala da poduzeća koja predano ulažu u razvoj i rast zaposlenika uviđaju značajan porast morala poduzeća i uspješnosti zaposlenika te ostvaruju porast prihoda za oko dva i pol puta.

3. Poboljšati komunikaciju zaposlenika

Revizija uspješnosti potiče razgovore između menadžera i zaposlenika o napretku zaposlenika, izazovima i podršci koja im je potrebna da bi ostvarili svoje ciljeve. Učinkovita komunikacija unapređuje odnos zaposlenika i menadžera te zadržava zaposlenike motiviranima i predanima, što jača poslovne rezultate tvrtke. Tvrtke koje ulažu i zapažaju višu razinu predanosti zaposlenika postižu triput veću operativnu maržu od onih s niskom predanošću zaposlenika.

4. Smanjiti odlaske zaposlenika

Dajući im određene ciljeve i prateći njihov napredak već od samoga početka, postavljate zaposlenicima jasna očekivanja, što im pomaže raditi pametnije i učinkovitije kako bi postigli veći uspjeh.

Budući da su ciljevi međusobno dogovoreni i dokumentirani, revizija uspješnosti pruža zaposlenicima potrebne informacije kako bi razumjeli svoju plaću i kompenzacijske odluke, što pomaže u smanjenju mogućnosti sukoba i nezadovoljstva.

5. Prepoznati i nagraditi vrhunske zaposlenike

Prateći napredak zaposlenika i njihovih ciljeva izvedbe, vi i vaši menadžeri bolje ćete identificirati zaposlenike koji postižu svoje ciljeve i koji najviše pridonose uspjehu vašeg poduzeća na pošten, dosljedan način.

Dobro osmišljen proces revizije uspješnosti u konačnici poboljšava učinkovitost zaposlenika i zadovoljstvo poslom prepoznavanjem i nagrađivanjem najboljih, koji idu iznad i izvan očekivanja u svojemu poslu kako bi postigli iznimne rezultate za poduzeće.

6. Zaštitite vaše poslovanje zakonom

Dokumentiranjem izvedbe ciljeva svakog zaposlenika i njegove evaluacije, nemate nikakva razloga ne otpustiti zaposlenika koji ne obavlja svoj posao na zadovoljavajući način, ako je to potrebno. Također,  možete se zaštititi od sporova s bivšim zaposlenicima i tako braniti svoje poslovanje uz službenu dokumentaciju svih razgovora o uspješnosti koje ste vodili sa spornim bivšim zaposlenikom.

Michael Brenner
Former VP of Global Content Marketing at SAP and the Head of Strategy for the leading content marketing platform, NewsCred.